Kekal Manis Tanpa Gula

Kesihatan

Menikmati minuman manis tanpa perlu gula

16 Jun 2021 09:23 AM

Kekal manis tanpa gula ? Macam mana tu ? Bukan ke kalau nak manis memang kena letak gula ?

Manis dan gula sememangnya sudah sebati dalam hidup kita. Apetah lagi sebagai rakyat Malaysia. Pagi-pagi dah layan teh tarik yang semangnya terkenal dengan kemanisan yang sangat tinggi. Tengah hari pula layan sirap bandung soda, air coke dan bermacam-macam lagi minuman yang mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi.

Hasilnya, statistik pengidap kencing manis di negara kita menjadi sangat tinggi.

Nak elak kencing manis, kena tinggalkan gula. Tapi kalau tinggalkan gula, hilang lah kemanisan. Boleh hidup dengan hanya minum air tawar ? Saya tak sanggup..hehehehe

Maka apakah caranya untuk kita meninggalkan gula untuk hidup yang lebih sihat tetapi pada masa yang sama kekal menikmati kemanisan ?

Jawapannya..... gunalah stevia sebagai pemanis smiley

Apa itu Stevia ?

Stevia merupakan sejenis daun yang mempunyai tahap kemanisan 300-400 kali ganda daripada gula pasir

Terdapat banyak pemanis berasaskan stevia di pasaran. Saya sudah menggunakan pelbagai jenama pemanis stevia dan kebanyakannya mempunyai persamaan iaitu mempunyai rasa manis bercampur payau.

Percayakah anda kalau saya bagitau wujudnya pemanis stevia semulajadi yang tidak mempunyai rasa payau kerana mempunyai perasa buah-buahan.

 

Memperkenalkan...

 

 

Apa yang menarik tentang Stevia Nutrivx ?

Pertama, ia adalah pemanis stevia.

Tanpa gula tanpa kalori tetapi tahap kemanisannya 300-400 kali ganda berbanding gula pasir. Hanya 1-2 titis sahaja sudah cukup untuk memaniskan segelas minuman.

Tak perlu risau takut kencing manis kerana stevia tidak berbahaya seperti gula pasir

Stevia rasa payau ? Nutrivx mempunyai perasa buah-buahan

Daun stevia mempunyai rasa kelat dan payau. Dah nama pun daun kan ? Untuk menghilangkan rasa kelat dan payau, Nutrivx dicampur dengan ekstrak buah-buahan.

Terdapat 3 perasa

  • Mango
  • Honeydew
  • Mix Berry 
Mengandungi multimineral dan vitamin C

Nutrivx selamat untuk dijadikan minuman harian untuk kanak-kanak kerana mengandungi multimeniral dan vitamin C untuk memastikan kanak-kanak mendapat zat dan nutrien yang diperlukan. 

Apa Komen Anda

  • E-mail anda hanya digunakan untuk pengintegrasian bersama Gravatar.com, tidak akan dipaparkan, dihebahkan, atau dijual kepada pihak ketiga
  • Dilarang komen yang menyentuh sensiviti mana-mana agama, bangsa dan negara.
  • Dilarang melakukan spam, beriklan dan komen di luar tajuk